140502

 

 

 

Andra Maj

 

Idag är det den andra Maj och vi har snart avslutat den tredje arbetsveckan här över. Vi började i vanlig ordning med att samlas på skolan för den ordinarie transporten ut till företagen. Idag var Hampus fortfarande krasslig. Tommy pratade med honom och han lät tydligen riktigt krasslig.

 

I alla fall så gjorde vi ett besök inne hos Pete på svetsavdelningen plus att vi tittade lite grann på Markus snickerialster. Jag passade på att beställa en skylt, av Pete, med mitt gatunummer på.

 

 

5299s Grill monterad på dragkroken

 

Jag ska ärligen erkänna att jag höjde på ögonbrynen både en och två gånger när jag såg den här skapelsen. Den såg i och för sig skapligt välgjord ut så det var inte det. Sen tänkte jag lite till och kom att tänka på alla dessa skapelser som vi har hemma på, eller till, våra snöskotrar. Så varför inte ha det på en bil när man kan ha det på en snöskoter.

 

Vad har då de unga herrarna haft för sig idag. Som jag sa nyss så låg Hampus till sängs. Bill skrapade färg, Alex mekade med lite diverse grejor. Markus hade ett uppdrag som kanske inte hade så mycket med svetsning att göra men det är ändå sånt som dom flesta kan råka ut för oavsett vad dom jobbar med. Han märkte upp ca 80 reflexvästar med företagets namnlogga. Ja, vad ska man säga, det är ett jobb det också. Små företag = varierande uppgifter.

 

 

5302s Alex besiktigar

 

Det här är en av bilarna som Alexander fick titta lite grann på.

 

På kvällen var det bilträff i Riverside med massor av häftiga fordon ute på gatorna. Det var cruising så många av bilarna åkte fram och tillbaka efter gatorna.  Med på den träffen var Tommy, Dave, Markus, Bill, den manliga delen av familjen Black, en kompis åt Zack och så jag då.

 

 

5306s Olika klädval????

 

När Zack och hans kompis, nu har jag glömt vad han heter, kom hem inför avfärden så hade dom varit och ekiperat sig. Som en del av er kanske ser så är det väl inte riktigt dagens snitt. Inköpsstället var en thriftstore, dvs en sekondhand affär. Dom såg i alla fall väldigt prydliga ut i sina kostymer. Ena stunden så blev dom kallade blues brothers och lite senare så var det ”här kommer mormonerna”. Hur som helst så såg dom ut att njuta av situationen. Vad kostade då kalaset, jo Zack hade, vad jag förstår, betalat 30 dollar inklusive skor.

 

Nu ska jag i alla fall visa ett urval av bilder på dom bilar som vi såg. Bilderna kommer att få tala till stor del för sig själva.

 

 

 

5307s Pickup

 

Den här är ju riktigt tuff även om den är lite för låg för min smak. Blank och fin var den i alla fall och torpedväggen var dessutom kromad så den blänkte som en spegel.

 

 

5309s Corvette

 

Man kan ju undra hur många timmar som lagts ner, på dom bilar som finns på plats i kväll, sammanlagt. Det måste var hundratals årsarbeten.

 

 

5312s Folkabuss

 

Bara taket på den där skulle man troligen kunna få en månadslön, eller mer, för. Den såg i alla fall ut som om den skulle vara ny.

 

 

5318s Patina

 

För en del är det absolut högsta mode att ha en bil som ser sliten ut. Det roliga är att dom flesta av dessa bilar är tipp topp maskinellt. Ofta även karosserimässigt.

 

Här hade jag tänkt lägga in en bild på en hemlös kvinna som gick omkring och drog på en shoppingvagn med, troligen, alla sina tillhörigheter. Det kändes dock lite för magstarkt så jag hoppade över den bilden.

 

 

5326s 2-dörrars kombi

 

Dom här bilarna betingar tydligen ett högre värde än en med fyra dörrar. Varför vet jag inte men troligen för att dom är lite ovanligare.

 

 

5328s Lysen under???

 

Det var ganska många bilar som hade kulört belysning under karossen. Vackert??? Nä. Åtminstone inte i mina ögon och jag hörde inga ovationer från någon i vårat gäng.

 

 

 

5336s Flammor

 

 
 

5346s Mera flammor

 

Om jag inte missuppfattade det så hade dom här två bilarna någon form av duell. Om det var flammornas storlek så vann väl den nedre. Om ljudet också bedömdes så var det väl lite mer jämnt i slutstriden.

 

 

5362s Bygge modell redneck

 

Som sagt så var det diverse fordon av lite olika kvalitet. Det som är mest fascinerande är väl att alla får köra med sina bilar ute efter gatorna. Man kan ju undra hur det är med det där att Californien har dom absolut strängaste reglerna om utsläpp från bilar.

 

Kvällen avslutades hur som helst i moll då vi fick klart för oss att Chads pappa avled av det sjukdomstillstånd som han hamnade i igår. Vi tänker nu på familjen hoppas att dom har det stöd som dom behöver runt om sig.

 

Det var allt för idag

 

Tack för mig

 

Lennart

 

 

 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 
 
 

Kommentera

Publiceras ej