140504-2

 

 

 

Helgaktiviteter

 

Här kommer en liten redogörelse över grabbarnas helgaktiviteter. Som jag redan tidigare berättat så var Bill och Markus med på biltävlingen i lördags. På söndagen var Bill tillsammans med familjen Black på Paintball.

 

 

Paintball

 

Jag vet inte om syftet var att dom skulle se farliga ut. I så fall misslyckades dom för jag tycker nog att alla ser väldigt snälla och glada ut.

 

Hampus och Markus följde med Russel och hans föräldrar till Six Flags och en jättepark med i stort sett bara berg och dalbanor. Här kommer några av Hampus bilder därifrån och dessutom hans kommentarer till aktiviteterna.

 

 

880c Berg och dalbana

 

 

881c En till

 

På söndagen åkte jag, Marcus, Russell, och hans föräldrar till Six flags, det var bland det roligaste jag varit med om, för att jag älskar nöjesfält, och jag är säker på att Marcus också tyckte det var häftigt.

 

Vi fick uppleva världens största loop (bilden visar), världens högsta dropp i en bergodalbana, det var hur häftigt som helst och vi hade kanon väder, och det var inte så långa köer heller, det var vissa attraktioner med långa köer men inte många, typ 1 eller 2 stycken :)

 

Liseberg släng dig i väggen haha :)

 

Hampus

 

Det hörs ganska tydligt att dom var nöjda med det här besöket. Jag kan väl komplettera med att dom åkte i stort sett allt som gick att åka tack vare att det knappt var några köer.

 

 

 

 
 

87E4 Selfie

 

Vi avslutar väl deras söndagsaktiviteter med en selfie.

 

Nu råkar det bli så att det blir lite fel i datumordningen men det beror ju på att en del aktiviteter gjorde dom ensamma och andra i lag med varandra. Här kommer i alla fall ett par bilder från Hampus lördag och ett besök i Palm Springs.

 

Vi kan väl börja med hans egna ord om lördagen.

 

Hej, på lördagen åkte jag, Russell, hans mamma och pappa till Palm springs. Där åkte vi upp i världens största roterande och världens näst brantaste kabin bana. 

 

San Jacinto heter berget som vi var upp till, berget är 8516 feet högt. Dom byggde hela anläggningen år 1963. Det var hur fin utsikt som helst!

 

Och bra väder hade vi också.

 

Hampus

 

 

 

8564 Kabinbana

 

 

 

859D Utsikt

 

Vi kan väl komplettera med att 8516 meter är ca 2550 meter över havet så det är ju ganska högt.

 

Så hade vi bara en till att berätta om och det är Alexander. Han var på lördagen till Anaheim och Disneyland och på söndag och måndag var han till Las Vegas. Båda aktiviteterna tillsammans med Logan och hans mamma. Han var imponerad av båda delarna. Ni kommer dock att få vänta lite på hans egna bilder och förhoppningsvis också några egna tankar. Han kom hem sent måndag kväll så därför har han inte hunnit skicka några bilder. Men dom kommer.

 

Tack för nu

 

Lennart

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentera

Publiceras ej