140429-2

 

 

 

Sjukläger

 

Det började lite avslaget i morse. Både Alexander och Bill hade anmält sig sjuka. Dessutom så skulle Markus stanna hos Pete på skolan och jobba med deras CNC-maskin. Detta innebar att jag bara behövde skjutsa Hampus till Twin Peaks. Jag hade därför en dag för återhämtning plus att jag åkte runt och dokumenterade lite av omgivningarna för kommande inlägg i denna blogg.

 

Vad gjorde då Hampus och Markus? Jo, Hampus jobbade dels vidare på Passaten vilken snart är ett minne blott. Allt var klart för motorlyft när han fick ett annat uppdrag som tog resten av dagen i anspråk.

 

Markus jobbade på en skylt som han började med igår. Den ska jag nu visa för er.

 

 

5279s Undrar vad han har för snöskoter?

 

Snyggt jobbat, eller hur. Är det intarsia det heter när man gör inlägg av andra träslag? Jag tror i alla fall det. Han kanske skulle ha gått i sin pappas fotspår och blivit finsnickare istället. Men det är väl inte för sent än. Man ska ju byta jobb ett antal gånger under sin aktiva period på arbetsmarknaden.

 

Han var lite bekymrad över ett par små urslag i det ljusare träet men det ska han fixa på måndag till veckan.

 

 

5280s Minne

 

Det här är väl ett fint minne för honom att ta hem till gamla Svedala och hänga upp på väggen. Då kan han dessutom vända den nån gång ibland för att få lite omväxling när det behövs.

 

Som avslutning kan jag i alla fall berätta att både Bill och Alexander var på fötterna redan innan det blev kväll. Skönt.

 

Det var väl allt vad jag hade att förmedla från den här dagen.

 

Tack för idag

 

Lennart

 
 

Kommentera

Publiceras ej