140506

 

 

 

Kallt och dimmigt

 

Det är tisdag och första gången på hela resan som jag ger vika och tar på mig ett par långbyxor. Termometern visar på ca 2 grader Celsius och dimman ligger tät utanför fönstren. Idag ska vi göra en shoppingrunda nere på plattlandet tillsammans med eleverna men först ska dom förstås göra sina timmar på verkstäderna.

 

 

5641s Dimma

 

Så här såg det ut när vi var på väg till skolan för att plocka upp grabbarna. Inte så farligt som det kan vara ibland men ändå inte någon direkt mysfaktor.

 

 

5645s Bill i slipartagen

 

Här har han lite grann att bita i. Det här jobbet skulle säkert ha räckt i tre veckor om det hade varit så, men tack och lov så är det bara lite utfyllnad ibland.

 

Vi åkte i alla fall ner mot plattlandet för att vi alla skulle få möjlighet att shoppa i lite lugn och ro innan det är dags för hemresa.

 

 

5648s Bass Pro Shop

 

Här på Bass Pro Shop trodde jag att dom hade allt man kunde tänka sig för fritid i naturen. Det visade sig dock att det var åtminstone en sak som dom inte hade. Pimpelspön. Markus hade tänkt köpa ett sådant åt sin pappa men där gick dom bet. Annars finns allt från bilar, båtar skjutvapen, fiskegrejor, camping med mera.

 

 

5652s Vy över butiken

 

Som ni ser av bilden så är det en ganska spektakulär butik och även om dom nu inte hade pimpelspön så är den helt klart värt ett besök.

 

Nästa anhalt på shoppingrundan blev Victoria Gardens vilket är en hel liten stadsdel med bara affärer av alla de slag.

 

 

5655s Victoria´s Secret

 

Tror ni att dom vågade sig in här? Ja ni får väl ha en liten vadslagning så får ni förhöra dom när dom kommer hem.

 

Jag glömde i alla fall att berätta att Bill redan varit i dom här kvarteren så han var ute på en runda på bilskrotar, där man får plocka själv, tillsammans med Tommy och Joe Black.

 

Efter shoppingrundan så var det samling tillsammans med hela familjen Black. Vi skulle äta middag på Farrel´s, en glass och hamburgerrestaurang. Anledningen till middagen var att Jacob fyllde år och att det skulle passa bra med en gemensam samling.

 

 

5691s Hamburgare

 

När jag talade om för Joe vad jag beställs så gav upp ett menande läte och informerade om att det skulle bli intressant att se om jag skulle äta upp. För att ni ska förstå hur mycket det var så är gurkan i storlek med en normal västeråsgurka. Det blev för mycket kan jag väl erkänna.

 

 

5692s Marcus med sin mat

 

Det var ingen dålig portion som Markus fick, ja det var inte för lite på något fat. Det är i alla fall tur att det är ungefär 75% is i läskglasen.

 

 

5697s Uppvaktning

 

För varje bord där någon fyllde år, jag tror det var alla, så tutade dom först i en siren. Jag svär på att det var minst 100 dB. Sen sjöng personalen en gratulationssång för födelsedagsbarnet. Här har dom till och med fått Jacob att ställa upp i ”föreställningen”. Han levde med på ett förtjänstfullt sätt.

 

Här tog dagens aktiviteter slut och det var bara att åka hemåt. Det blev en lång resa efter alla dessa vindlande vägar eftersom ingen bor på samma ställe. Jag tror det tog nästan en och en halv timme innan jag var hemma i båthuset.

 

Tack för idag

 

Lennart

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej